Pasjon

Pasjon for de store livsnytere!

lørdag, mai 06, 2006

Troverdighetsproblem


Det blir svenskebryllup 20. mai og frem til det har jeg en greie å bevise. Det er nemlig utrolig vanskelig å finne bevis for det kjente faktum at de narkomane i Oslo en eller annen gang på begynnelsen av dette årtusendet fikk rulleskøyter av Oslo kommune (eller var det Politiet?). Det eneste jeg fant var en sterk mening innsendt til Dagbladet i 2002.

"Narkomane på rulleskøyter 26.07.2002
Hva er greia med narkomane og rulleskøyter? Skulle tro at det siste en ustø stakkar med knekk i knærne og en schæfer på slepville finne på å snøre på seg, var sko med hjul. Vi snakker ommassiv «messing» med naturlovene her. Eller er det bare jeg som til stadighet observerer dette obskure fenomenet?
-roll with it (ref: Dagbladet )


Problemet er at jeg har fortalt denne historien som en skikkelig god-story til mine svenske bekjennskaper. Jeg burde visst bedre, for en historie uten bevis er visst ingen god historie i nabolandet. (Vad roliga ni är!)

Det hjelper jo heller ikke at man er forhåndsdømt som lystløgner. Noen som kan hjelpe?

/ Anne

10 Comments:

  • At 12:27 p.m., Anonymous Anonym said…

    Har desverre ingen bevis for deg, men kan bistå som øyenvitne og fortelle at jeg har allerede i år har sett 3 narkomane(1 med schæfer) vakle seg bortover på rollerblades.

     
  • At 2:43 p.m., Blogger Magnus said…

    må si at jeg er imponert over blogging klokka over midnatt i helgen. Du er addicted

     
  • At 6:51 p.m., Anonymous Anonym said…

    Det er vanskelig å se for seg at alle byens løse fugler/heroinister/blandingsmisbrukere KOLLEKTIVT bestemte seg for å skrape sammen spenn til de mest krampe-hippe rollerbladsa en gang utpå vårparten 2000.
    Men det var faktisk dette som skjedde.
    Ryktene skal ha det til at dette var et av Oslo Kommunes mange fargerike påfunn for å sette denne (allerede ganske fysiske aktive) gruppen i aktivtitet og muligens også slå et slag for mindre trikkesniking i samme slengen.

     
  • At 9:09 p.m., Anonymous Anonym said…

    Alla svar som ligger här har givetvis Anne själv skrivit. Det förstår ju vem som helst som också varit med under citrusfrukt-allergi-perioden, nöt-allergi-perioden, jag-umgås-inte-med-pojkar-på-det-
    sättet-perioden och andra tillfällen.
    Bättre än så behövs allt... Riktiga tidningsartiklar eller liknanade.

     
  • At 5:54 p.m., Anonymous Anonym said…

    Ja du Anne... Det kræves mere troværdige bevis for at viske ud stemplen som "lustløgnare". Glæder mig til at få frisket op på historien 20. maj.

     
  • At 3:05 p.m., Anonymous Anonym said…

    Svenskefaen.

     
  • At 3:41 p.m., Blogger Anne said…

    Tja ... koselig at dere stikker innom, men det der med lystløgner vil jeg ikke vedkjennes.

    / Anne

     
  • At 11:25 p.m., Anonymous Anonym said…

    Ja, nä. Inte lustlögnare. Tvångslögnare snarare.

     
  • At 9:56 p.m., Anonymous Anonym said…

    Ja, den med løgnen må du ta, Anne.

    MEN at dette er tull, det er det dummeste jeg har hørt.

     
  • At 2:23 p.m., Anonymous Anonym said…

    Sikkert ikke så dumt med narkoknekk på rulleskøyter, er jo tross alt relativt energikonserverende fremkomstmiddel (i flate deler av oslo vel å merke).
    Ulempene melder seg nødvendigvis hvis de eventuelt skulle sovne i narkoknekkstilling mens de var i farta og ikke på den faste benken på tøyen t-banestasjon; det hadde vært et syn hehe.

    Ellers litt mer google:

    "Når de narkomane begynner å stå på rulleskøyter, da er det vår!" Gammelt ordtak.

    cbjoerke.com


    "Flott søndagsvær uten en sky å se! Tusen takk til Idun, Kjersti, Ruth Mona, Siri og PerM for at de ventet på meg; jeg hadde gyldig grunn syns jeg…
    Det syns politiet også, når dem så at en fyr på rulleskøyter drev og rotet inne i en bobil midt i Oslos sex-arbeiderstrøk. Av en eller annen grunn er det en del narkomane på hjul og de trodde vel jeg var en av dem."


    rollers.no


    "Over 2 millioner sprøyter deles årlig ut gjennom luka her i Tollbugata 3. (...) Hele kvelden er det en konstant strøm av folk som skal ha brukerutstyr. Noen kommer smygende, noen humpende, noen hektisk løpende med et blikk over skulderen, noen slår av en prat med dem som sitter og deler ut, og andre kommer susende på rulleskøyter ned til luka."

    Sosial- og helsedirektoratet

     

Legg inn en kommentar

<< Home